1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

yemlemede kullanılabilecek bir hamur

'YEMLEME' forumunda Onur ADIGÜZEL tarafından 19 Mart 2009 tarihinde açılan konu

  1. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    Sezonun açılması için sabırsızlıkla şafak saydığımız bu günlerde sazan avında yemlemede kullanılabilecek bir hamur türünü sizlerle paylaşmak istedim. umarım faydasını görürsünüz, bu hamur tarafımdan yaklaşık 10 yıldır kullanılıyor ;)

    malzemeler​


    3 kg buğday unu
    1 kg mısır unu
    8 yumurta
    10 paket vanilya
    1 kg mısır küspesi ( toz)
    1/2 kg ayçiçek küspesi
    1/2 kg alabalık yemi ( bizim memlekette böyle tabir ediliyor)



    Arkadaşalar öncelikle belirtmek isterim bu malzemeleri kendiniz azaltabilirsiniz. Ben 2 gece 3 gün bu malzemeden yaptığım hamuru kullanıyorum ( ancak hamuru su kenarında mutlaka gölgede bulundurun,çünkü güneşte dışı kabuk tutuyor ve de içi çok bozuluyor)

    hazırlanışı​


    *öncelikle kullanacağımız küspelerimizi suda ıslatmalıyız ve de iyice tanelerine ayrılmalarını sağlamalıyız.
    * daha sonra unumuzu geniş bir kabın ( ben leğen kullanıyorum) içerine döküp üzerine vanilyamızı katıyoruz. daha sonra çok az miktarda su katıp karıştırıyoruz.
    *suyu az katmamızın sebebi : içene katacağımız küspelerimizin zaten ıslak olacak olması...küspelerimiz de kattıktan sonra iyice hamuru karıyoruz.ve bu süre zarfında ihtiyaç duyduğu kadar suyu ileve ediyoruz... hamur kıvamıa geldiğinde su kenarına gitmeden önde etrafını az miktarda unlamınızı tavsiye ederim.

    hamurun kullanım şekli

    * arkadaşlar bu hamuru 3 amaçla kullanabilirsiniz.

    1) yemleme : yemleme yaparken kuşlastik kullanıyorsanız hamurdan küçük bir parça koparın ve de kopdığınız bu parçayı kuru mısırla karın.( parçayı küçük koparın çünkü mısırla karışınca büyüyor ve fazla büyük hamuru ileri mesafeye atmak oldukça zor ).

    2. Kurşuna sıkma : Arkadaşlar ben bu hamuru oltayı her atışımda kurşunun etrafına sarıyorum ( yeterli miktarda kamışınız atarını bozmasın) ve sardığım bu hamuru kuru mısır poşetinin içine batırıp etrafını kaplıyorum )
    *****bu özellikle boncukla avlanırken çok işe yarıyor.

    3. Dilerseniz hamuru yem olarak da kullanabilirsiniz.ancak kancada kalma süresi pek verimli olmaz. Ama kancada uzun süre kalan bir hamur tarifini de ayrıca konu açıp sizlerle paylaşacağım.


    bu bilgilerin ailemizin tüm dostlarına faydalı olması dileğiyle... şimdiden rastgelsin arkadaşlar;):)
     
  2. Teşekkürler paylaşım için Onur;)
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
     
  3. İsmail ESENCAN

    İsmail ESENCAN Admin Admin

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesaj:
    11,444
    Alınan Beğeniler:
    10,053
    Ödül Puanları:
    5,113
    Şehir:
    İzmir
    Web Sitesi:
    Paylaşım için teşekkürler kardeşim.;)
     
  4. Köylü

    Köylü Üye Balıkçı

    Katılım:
    9 Ocak 2009
    Mesaj:
    741
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir
    kardeşim öncelikle ellerine sağlık çok güzel tarif:)

    ben hiç anlamıyorum hayatımda hiç gitmedim tatlı suya ama merak etmeye başladım doğrusu:)
     
  5. Vahap,

    İsmail İzmir'e gelince bol bol gidecek gibiyiz.Ya o bizi tatlı sucu yapacak ya da biz onu Denizci yapacağız;)
     
  6. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    ben teşekkür ederim abilerim :)
     
  7. Köylü

    Köylü Üye Balıkçı

    Katılım:
    9 Ocak 2009
    Mesaj:
    741
    Alınan Beğeniler:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir
    doğru söylüyosun abi :D
     
  8. oltadasazan

    oltadasazan Gold Üye Gold Üye Balıkçı

    Katılım:
    27 Kasım 2008
    Mesaj:
    661
    Alınan Beğeniler:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Eskişehir ve Yöresi
    Web Sitesi:
    Onur hocam ,paylaşım için teşekkürler buna yakın karışımı yemlemede bende kullanıyorum fakat ben raketle yemleme yaptığım için yapışmaması için ufak ufak yuvarlayıp biraz güneşte beklettikten sonra yemliyorum.İçinde sazanın sevdiği her şey var ve uzun süren avlarda 3-4 saat içinde sazanı çevresine topluyor.
     
  9. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    Osman abicim bildiğimiz üzere sazan avında yemleme öncelikli gelen kural;) aslında ben başlarda bu hamurun içerisine daha fazla ayçiçek küspesi koyuyordum fakat küçük balıkları çok topladığından azalttım...kullandıkça geliştirmeye çalışıyorum.aslında içerisine balık unu katan abilerim var ama ben o unu temin edemedim. bir de bu hamuru eskitip ekşi kokutanlar da var. kokuya çektiğini söylüyorlar.ben de denedim ancak çok bir verim arttırdığını görmedim. Sizler gibi değerli abilerimz sayesinde bilgilerim gelişiyor. malum 4 yaşından bu yana balığa önceleri götürülen sonra da götüren biri olarak böyle paylaşımlarla bilgilerime bilgi katıyorum.

    *senin de dediğin gibi güneşte bırakınca dışı sertleştiğinde tabiki yemlemede oldukça yarar sağlar. teşekkürler Osman abicim :)
     
  10. mustafadinç

    mustafadinç Gold Üye Gold Üye

    Katılım:
    3 Aralık 2008
    Mesaj:
    484
    Alınan Beğeniler:
    11
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İç Anadolu Böl.
    Sevgili hocam ben direk kuru mısırı,bildiğin çatır çatır kuru hayvan mısırını aparatla şamandıranın üzerine atıyorum mısır suda beklediği süre içinde yumuşuyor çok pratik ve verimli tavsiye ederim...
     
  11. Sedo3535

    Sedo3535 Tba Okuru

    Paylaşım için teşekkürler Onur,

    tatlısudan hiç anlamam, bu tatlısu avı birazda aşcılık gerektiriyor galiba:):)
     
  12. kony@lı

    kony@lı KONYA İL SORUMLUSU Gold Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2008
    Mesaj:
    716
    Alınan Beğeniler:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Konya - Karaman


    Onur hocam paylaşım için teşekkürler.
    Bu yaz inşallah bi terslik olmazsa eskiden olduğu gibi göl balıkçılığına geri dönüyorum ve bu hamuru mutlaka deniyorum.:)
     
  13. H@lil

    H@lil Tba Okuru

    Onur hocam teşekkürler güzel paylaşım
     
  14. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    aynen Mustafa abicim ben de kuru mısırı ayrıca atıyorum şandıranın üzerine. hamura sıkıp attıklarımız oltanın düştüğü yeri yemlemesi bakımından ek bir fayda sağlıyor :)
     
  15. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    aynen ben de denizden hiç anlamam :D ama tatlı su gerçekten de epey bi aşçılık istiyor :):rolleyes:
     
  16. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    ben teşekkür ederim güzel kardeşim :)
     
  17. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    İnşallah kardeşim sana yakın olan bikaç yer biliyorum orda buluşur birlikte kullanırız;):)
     
  18. Onur ADIGÜZEL

    Onur ADIGÜZEL Üye Balıkçı

    Katılım:
    23 Eylül 2008
    Mesaj:
    91
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Sakarya
    ben teşekkür ederim Halil abi :) inşallah benim işime yaradığı gibi sizler de faydasını görürsünüz:)
     
  19. oltadasazan

    oltadasazan Gold Üye Gold Üye Balıkçı

    Katılım:
    27 Kasım 2008
    Mesaj:
    661
    Alınan Beğeniler:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Eskişehir ve Yöresi
    Web Sitesi:
    onur hocam, önümüzdeki sezon birkez de bir kilo kuru mısırı 2.5 litrelik pet şişeye koyup üzerine 1/2 litre su ve 2 çay bardağı sirke ekledikten sonra 3-4 gün güneşte bekletin yemlemede kullanın bana bir arkadaşım tavsiye etti denedim kuru veya haşlanmış mısırdan daha iyi iş yaptığını gözlemledim fazla yumuşak olmadığından ufak balıklar pek sevmiyor.Denemekte fayda var.Biraz ekşi kokuyor ama gülü seven dikenine katlanır.Selamlar.
     
  20. çimentepeli

    çimentepeli Üye Balıkçı

    Katılım:
    11 Ocak 2009
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Ege Kıyıları
    Onur paylaşım için teşekkürler bu hazırladıgın mazmuzu hepsini yanında götürüyormusun yaklaşık 10 kg.ve yaptıgın her avda bu mazmuzzun hepsi kullanılıyormu onu merak ettim.
     

Bu Sayfayı Paylaş