1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Üstadlar Zemheri ayazının tatlı meyvaları

'İshak BALLICA' forumunda ishak BALLICA tarafından 27 Eylül 2016 tarihinde açılan konu

1. ishak BALLICA

ishak BALLICA ÜSTAD ÜSTAD

15 Ekim 2008
    3,466
    102
    İzmir
    Sevgili dostlar, biz Levrek aşıkları için zemheri ayazlarının başlaması Kıyıdan Yemli Takımla Levrek Avı için bize bir nev i işaret gibidir.Zira bu ayazların başlaması ile bizlerin gönüllerini süsleyen o kallavi levreklerin artık kıyılamaya başlaması demektir.

Bu düşünceden hareket ile bu sevdaya gönül vermiş ve gecenin ayazına dayanabilen bir dostum ile sezonun ilk levrek avını yapmaya karar verdik.Bu av esnasında yem olarak baştan mamun veya boru kurdu düşünmüştük.Fakat arzu edilen kalitede bu tür yemler bulamayınca işi yem olarak sardalye kullanmaya çevirdik mecburen.Zira Levrek avında sardalye kullanımı da son derece başarılı bir yem tercihidir.Tek sıkıntı ellerimiz ve dolayısı ile elimizin değdiği her şeyin yoğun sardalya kokusuna bulanmasıdır.

Av mekanına arkadaşımın beni almaya geç geldiği bayağı geç bir saatte vardık.Yani akşam suyu denilen o hareket olabilecek saatleri kaçırmış olarak başladık.Bunun dışında her şey mükemmeldi diyebilirim.Havanın oldukça sert esmesi, bundan dolayı da denizin bir biri ardına sıralanan dalgaların olması bu tür av için olmaz ise olmazımızdı.

Av mekanına varır varmaz.İlk önce hemen kalın montlarımızı ve berelerimizi giyerek başladık hazırlanmaya.Zira arabanın o ılık havasından çıkınca bizi deniz kıyısının o insanın adeta iliklerine işleyen sert ayazı /poyrazı karşılamıştı.

Takımlarımız klasik 3 lü takım.Yalnız takım köstekleri de takım bedeni de sağlam ve kalın misinadan oluşmaktaydı.Dalgaların kurşunumuzu geri getirmemesi açısından da kurşun ağırlığı doğal olarak 150 gr lık iskandil kurşun kullanıyorduk.

Takımlar hazırlandı ve denize gönderildi.Ve bizlerde bir gözümüz kamış ucuna monte ettiğimiz fosforlu çubuklarda olmak kaydıyla , yanımızda getirdiğimiz sıcak sudan hazırladığımı 3 ü bir arada nescafelerimizi yudumluyoruz.

Oltalarımızı ara sıra kontrol ediyoruz.Fakat yemler hep yerinde duruyor.Yani denizin içinde adeta hiç bir canlı yok gibi.Zaten bu mevsimde küçük balıklar ve diğer türler derinlere çekilmiş vaziyette.Olsa olsa ara sıra oltalarımızı kaya balıkları tırtıklayabilir.Fakat o anlarda ve o merada onlar da yok ki, yemler aynen yerinde yerinde duruyor.

Velhasıl ara sıra araba içinde oturarak veya olta başlarında bekleyerek gecenin yarısını bir hayli geçirmiş olduk.Ve sanırım gece saat 01.00 den sonraydı.Bana yakın olan benim ilk attığımı kamış bir anda ve hiç beklemediğim ve ümitlerimi iyice yitirdiğim anda akılıllara zarar bir şeklide selam verdi.Ama ne selam.Yaydan fırlamış ok gibi anında kamışa yapışarak neyin ne olduğunu anlamaya çalışırken balık yeme bastığını ve iğnede olduğunu anladım ve başladım kalaması açık olan makinamın kolunu sarmaya.Vay.Vay.Vay...

Oltaya takılmış olan, sert denizlerin cesur yürekli koca kafalı ve boncuk gözlü bir pehlivanıy'mış.O kalamayı yavaş yavaş açarken ben ise sanki hayatımda ilk defa levrek tutuyormuş gibi büyük bir aşk ile makinamı sarıyorum.Ve nihayetinde suyun üstünde göründü ve kıyıya doğru köpüre köpüre gelen dalgaların içinde kendini gösterdi.Ve sonra da son dalgaya gelince aynen kayık gibi kuma / çakıla oturdu ve orada kıvrık vaziyette çakılı kaldı.

Tam bu anlarda daha önce takım kösteğinin kopması nedeniyle çok balık kaçırdığım için şansımı fazla zorlamamak için ayağımdaki çizmelerinde vermiş olduğu rahatlık ile ıslanmamaya imtina ederek dalgaların içine girdim ve ayağım ile azar azar itekleyerek balığı emniyetli bir mesafeye aldım.

Suyun dışına çıkınca bu ebatta balığı yakından görmenizi çok isterim.Balık tüm cesametini kullanarak kendini çok daha büyük ve korkunç göstermek için galzamalarını o kadar çok açıyor ve başta sırt dikenleri olmak üzere her tarafını gerip gerim geriyor.Sanki benden uzak dur der gibi.

O anlarda çıplak el ile balığa temas etmek çok yanlış bir hareket olacaktır.Ben bu hatayı sayısız defa yaptım.Bazen o anlardaki çoşku ve sevinç ile halende yapmaktayım.Ama emin olun onu yaptığınız an elleriniz yer yer jilet ile kesilmiş gibi olacak ve canınız çok yanacaktır.Bu defa akıllı davranıp bekledim bayağı makul bir süre.Balığın sakinleşmesi için tabi ki.

Ve balık arabanın içindeki buzluğumuzda yerini aldıktan sonra hem arkadaşım hemde ben tekrar yemlerimizi tazelededik ve başladık yine beklemeye.Beklemek ne beklemek.Adeta imtihan gibi.Benim diyen kişinin dayanıp da başarıyı çok zor yakalayabileceği bir sınav bu.Zira zemheri ayazı dayanalabilcek gibi değil.Kat kat özel giysilerimiz bile zor yetiyor.

Ve saatler geçmiş ve sabah ezanı okunmuştu.Artık yavaş yavaş vakit ilerledikçe gün ağarmaya başlamıştık ki, benim ilk kamış yine bir selam verdi.O anlarda araba içinde olduğum için arabadan çıkıp da kamışa ulaşıncaya kadar, V şeklindeki altı 70 cm lik çubuktan oluşan kamış ayağı üstündeki oltam resmen T harfi olmuş ve az daha denize gidecekti.

Kamışı elime alır almaz.Aha balık yine üstündeydi.Velhasıl zemheri ayazının bana sunduğu tatlı meyvalardan bana bir adet daha nasip olmuştu.Yine kalbimin gümbür gümbür attığı süreç ve sonrası balık emniyetli bir yere alındı.Ben balığı ikilemiştim. Ama arkadaşım bu avda nasibine bir şey denk gelmemişti.

Velhasıl havanın iyice ağarması ve uykusuzluğun da her ikimize iyice çökmesi nedeniyle ava son vermeye ve dönmeye karar verdik.Gelecek günlere anı kalması açısından bir kaç kare foto çekerek daha güzelinin bir daha ki sefere her ikimi de denk gelmesi dileğiyle dönüş yoluna geçtik.Tüm dostlara kazasız belasız gönlündeki avların denk gelmesi dileğiyle cümlemize rastgele arkadaşlar.

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 7 Kasım 2016
    amorti35 ve İsmail ESENCAN bunu beğendi.
  2. İsmail ESENCAN

İsmail ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    11,450
    10,056
    5,113
    Web Sitesi:
    Cevap: Zemheri ayazının tatlı meyvaları

Kırk bin kere Maşallah abim, Rabbim kalbinin güzelliğine göre sana güzel balıklar nasip ediyor, inşAllah sezonda çok daha güzellerini trofelerini yakalamak nasip olsun, rastgelsin.:)

3. ishak BALLICA

15 Nisan 2014
    mersin
    Cevap: Zemheri ayazının tatlı meyvaları

Çok yakışıklı balıklar maaşallah. O kadar soğukta kaç saat beklemişsiniz balık avı aşkı bu olsa gerek gönülden kutluyorum sizi.Alkış

5. hus213

hus213 Üye Balıkçı

6 Haziran 2012
    6,226
    2,716
    Cevap: Zemheri ayazının tatlı meyvaları

her şey çok güzel hele hele bu günlerde birlikte olmak ise güzellerin en güzeli Alkışcayyyy

6. Ergun ŞİRİN

psikolojikreis Üye Balıkçı

25 Ocak 2011
    Cevap: Zemheri ayazının tatlı meyvaları

İshak abim, her zaman olduğu gibi yine ustalığını Alkışsergilemişsin. Bu arada, avlağın konumunu google haritalardan işaretleyip paylaşır mısın? kikikikikikikikikikikiki