1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Atçekbalıkavı Şuuuuut ve goooooollllllll :)

'SPİN AV RAPORLARI' forumunda fztyasin tarafından 29 Mart 2015 tarihinde açılan konu

1. fztyasin

İZMİR
    Not: Aşağıda uzun uzun boş muhabbet ve geyik bulunmaktadır, okumaktan yorulurum diyenler için en alta takım bilgisi ve fotoları ekleyeceğim en alta geçebilirsiniz :D
    Not2: Toplam 3 avın raporu vardır.

Herkese selamlar.
    Yaklaşık olarak 4 yıldır devam eden at çek avlarmda henüz tek bir levrek bile yakalayamamış olmamın verdiği hayal kırıklıklarını bu sene kırmak ümidi ile işleri biraz daha sıkı tutup, evde üç beş temizlik yapıp hanımdan ekstra izinler koparıp, bulduğum her boşlukta yılmaz avdaşım Özkan ile farklı farklı meraları bolca ziyaret ettik.

Her gittiğimiz avda direncimiz biraz daha kırılıyor ve her av sonunda dönüş yolunda özkanla aynı besteyi mırıldanıyorduk:
    Demek yine bana hüsraaaaaan bana yine hasret vaaaarrr :)

Bir gün bahaneyi ipe bulup ip değiştiriyoruz olmuyor, bir gün yeni sahte alalım diyoruz alıyoruz yine olmuyor, bir gün yeni mera diyoruz google maps ile 1. Dereceden akraba olacak kadar haşır neşir oluyoruz yine olmuyor, olmuyor da olmuyor :(

Yine her avdan sonra birbirimize dönüp bu da mı gol değil beee diyerek iç geçiriyoruz. Bazen kayalara taktırdığımız sahteleri balık sanıp kayaya tasma veriyoruz ve attığı golün ofsayt olduğunu henüz fark edememiş beceriksiz santrfor oyuncusu gibi heyecan ve sevinç nidalarına boğuluyoruz ancak sahteyi kayaya taktırdığımızı anlayınca sanki hiçbir şey olmamış gibi atıp çekmeye devam ediyoruz ve bu rezilliğimizden hiç birbirimize bahsetmiyoruz :)

Özkanın durumu benimkinden biraz daha iyi, yıllaaaar yıllar önce (yaklaşık 3 yıl oldu) bir levrek yakalamıştı (o da körfez balığıydı, zaten yemedi geri attı, sarhoş balık gelip özkanın sahteye takılıvermişti :D ) Bende diğer türler olmasına rağmen levrek türüne ait tek bir takip bile yoktu.

Eskiden eve geldiğimde hanım balık nerde diye sorardı mesela, ben de “denizde†diye anlamamış gibi cevap verirdim, son zamanlarda hanım da benden ümidi kesmiş olacak ki hiç sormuyor balık nerde diye J 2.5 yaşındaki oğlum ara sıra dile geliyor av dönüşlerimde “ Baba sen yine leeebek balık tutamadıııın†diye kızıyordu bana :D

Neyse eskilerden fazlaca söz ettim.
    21 mart cumartesi yine her zamanki gibi izini almışız hanımdan. Özkan ile hazırlığımızı yapmışız ve ilk defa olta atacağımız bir meraya doğru akşam suyu için yola çıkmışız. 1 saatlik araba yolculuğundan sonra meraya vardık, bir iki kişi görünüyor spin yapan gidip selamlaşıyoruz yanlarına kurulup biz de başlıyoruz atıp çekmeye, meranın sığ bölümleri var bizim elimizdeki sahtelerin daları fazla geliyor dibe sürtünüyor sahteler, silikona geçiyoruz gelen giden vuran takip eden yok, derin bir kısma geçip oradan atışlara devam ediyoruz, o sahte bu sahte bu silikon derken sahte kutularımızdaki tüm sahteleri deniyoruz ama nafile.

Az sonra gözüme tam sahteleri attığımız derin kısımda bir karartı ilişiyor, anaaaa dalgıç L zıpkını var mı yok mu elinde bilmiyorum ama tam sahte atma mesafemizde amcam dalıp dalıp çıkıyor. Neyse diyoruz en azından yasa dışı bi iş yok gündüz vakti tüpsüz dalış yapıyor adam.
    Biraz daha at çek yapmaya devam ederken yanımıza iki üç kişi yaklaşıyor,
    -Abi boşuna olta atmayın burada, iki saat önce çok büyük bi sürü girdi buraya, oltacılar çantadan dinamit çıkarıp attılar bir sürü balık toplayıp gittiler.
    - Haydaaaaaaaaa….. ????
    Sonra yanımıza gelenler etik kurallardan sürdürülebilir balıkçılıktan falan bahsediyorlar, iyi diyoruz en azından kafamıza uygun insanlar da varmış burada. Biraz muhabbet ettikten sonra yaşlıca olanları bize mera öneriyor, **** meraya gidin ben geçen Cuma ordan 80 kilo levrek aldım, hafta içi 25 kilo daha aldım (bu arada ben ticaretini yapıyorum demeyi de ihmal etmiyor ama pek yasal ticaretini yaptığı izlenimini vermiyor bize, olta ile nasıl bi yasal ticari balıkçılıkmış), çiftlikten kaçanlar o bölgede, ama gece gitmeyin vurmuyor gece, sabah gidin…

Arkadaş bu kadar mı şanssızlık olur, aynı gün olta attığımız yere dalan zıpkıncı, merayı talan eden dinamitçi, sonra etikten bahseden ama tebliğden falan haberi olmayan, günlük 5 kilo limitini kale almayan torbacı… Morallerimiz dibe yaklaşıyor ve son darbeyi de sol tarafımızdan alıyoruz, yavaş yavaş hava karardığı için sol tarafta suyun üstünde yanıp sönen bir şeyler dikkatimizi çekiyor. Körfez gibi bir yapıya sahip olan meranın giriş çıkış bölgesi boydan boya ağ ile kapatılmış. Bu da bardağı taşıran son damla oluyor ve toplanıp evin yolunu tutuyoruz.

Dönüş yolunda içimizden sabır çekip söylenirken, Özkan sabah suyuna tekrar ava gitmeyi düşündüğünü söylüyor, benim hanım çalıştığı için ben gelemem sana rastgelsin diyorum, hem belki beni götürmezsen şanssızlık senin de yakanı bırakır balık yakalarsın.
    Ertesi sabah daha kargalar kahvaltıdayken telefonum çalıyor, telefonun ucundaki Özkan bi yandan sırıtıp bi yandana watsapa bak sana bi foto yolladım diyor :) bensiz gittiği ilk avda levreği yakalamış ortağım :) Avının detayını anlatır artık Özkan, ben fotosunu ekleyeceğim. Su üstü sahte ile almış ve dediğine göre çiftlik kaçaklarının bol lduğu bölgede çıkan en büyük balık özkanınkiymiş, millet 15 cmlik palazları torbalara dolduruyormuş merada.

Hafta boyu Özkan ikinci levreğini yakalamış olmanın verdiği haklı gururla bana takılıyor, işin ustası oldum geyikleri ile beni kızdırmaya çalışıyor ama nafile kızdıramıyor :)
    Bu hafta için sabah suyu planı yapıyoruz ve yağmuru da fırsat bilip bi azmak yanına gitmeyi kararlaştırıyoruz, ancak mera sığ ve bizim sığ su sahtemiz yok, hemen internetten sipariş veriyoruz ve Japon asıllı duo terrifin 3 rengini kadromuza katıyoruz.
    Bu maçı alacaz başka yolu yok, bu sefer kadro güçlü, golü atacağız falan diye kendimizi gaza getiriyoruz (yanlışlık olmasın biz bunu her avda yapıyoruz, sonra 7-0 malup olup dönüyoruz :D )

Meraya ulaştığımızda bir tane araba görüyoruz, çiseleyen yağmurun altında birisi karanlıkta yere yatmış, üstüne de muşamba örtmüş uyuyor arabanın yanında
    Hazırlandıktan sonra azmağa doğru ilerledik bir de ne görelim, azmağın girişi boydan boya ağla çevrili. :( Kayalık bir kısma çıkıyoruz ve orada atçek yapıyoruz, su nescafe 3ü 1 arada kıvamında hava yeni aydınlanıyor, biz ilk atışlarımızı yapmaya başlamışken muşambanın altında yatan adamın kalkıp küçük bir bota bindiğini görüyoruz uzaklardan, tahminimizde yanılmıyoruz ve adam kıyıdan başlayıp uzunca bir bölüme kadar ağ topluyor :( Moralimizi bozmadan atıp çekiyoruz, bir ara kafamı özkana doğru çeviriyorum ki oltası eğilmiş balığı almaya çalışıyor, ama son metrede balık su üstü yapıp bir kafa ile oltasından kurtuluyor özkanın.

En azından merada balık olduğunu gördük diyoruz ve atışlara devam ediyoruz özkanın oltaya bir tane daha biniyor ve maalesef o da kaçıyor, iki balığı da son metrede kaçırdı Özkan, ikincisi bayağı büyüktü çok ciddi şapırtı yaparak kaçtı.
    Az sonra ben aheste aheste sahtemi çekerken kıyıya 3-4 metre kala kamışım sert bir şekilde eğildi ve tasma vermemle birlikte balık kalama almaya başladı, balık yakın bastığı için çok kaçma fırsatı vermeden hemen bir kayanın yanına atıyorum balığı ve Özkan o anda gripperi eline alıp bana doğru koşarken bağırmaya başlıyor, ardından ben de bağırıyorum gooooooooooooool goooooool vurdu gol oldu vurdu gol oldu….. Karşı kıyıda birkaç kişi var enteresan şekilde bize bakıyorlar J bilmiyorlar ki ben yıllarca bu anı beklemişim :D Bu balık yıllarca peşinden koştuğum balık ve tam olarak 60 cm (ben 35 cmye razıydım :) )
    Anında büyük bir rahatlama inanılmaz bir sevinç içine giriyorum ve özkanın yardımı ile balığı sahteden kurtarıp hemen atıp çekmeceye devam ediyorum J
    Az sonra Özkan sesleniyor, Yasin koooooooş gripperi getir, makinasından deli gibi kalama boşalıyor, sarmaya çalışmaktan bitap düşmüş Özkan, çok yoruldum fena ekiyor bu derken kalamayı sık azcık diyorum sarmayı bırakıyor Özkan, sonra dikkat ediyoruz ki ritmik bir kalama sesi geliyor ve kalamadaki ritim botta ağ toplayan adamın toplama ritmine uyuyor. :) :) :) Adama sesleniyoruz ve ağdan sahtemizi kurtarıp bırakıyor.

Yaklaşık yarım saat sonra yine atıp çekerken yine kıyıya 2 metre kala kamışımda hafif bir çekiş hissediyorum tasmayı vermemle makinayı sarmam bir oluyor ve kalama ayarlamaya gerek kalmadan ikinci balığı da kıyıya alıyorum :) Bu daha küçük 43 cm civarı geliyor.

Bir süre daha olta atsak da başka aksiyon olmuyor ama 4 yıldır yaşamadığımız kadar aksiyonu tek sabah suyunda yaşamış olmanın sevinciyle söylenmeden toparlanmaya başlıyoruz. Bu sefer hazırlanırken yine bana hüsranlı şarkı hiç aklımıza gelmiyor :) ben içimden mırıldanıyorum (Ankaradan abim gelmiş evde bir bayram havasıııı) :D
    Eve dönerken sağır sultanın bile duyacağı şekilde dört bir yandaki dostlara foto yolluyoruz :) artık dalga geçme konusu olmayacağız :) Eve geldiğimde hanım gönderdiğim fotoğraftan balığın boyunu anlayamamış olacak ki balıklara bakayım dediğinde çantadan çıkardığım balığı görünce o naif hanımefendi kocaman bir OHAAAAA dedi, o nasıl balık öyle diye ekleyip hemen annesini aradı (anneee Yasin balık tuttuuuu hemde ömer kağan (oğlum) kadar) Kayınvalidem de sağolsun hemen taktik verdi telefondan (söyle bundan sonra hep oraya gitsin) :)

Çok uzattım kusuruma bakmayın ama 4 yılın birikmişliği vardı, bundan sonraki raporlarım bunun yarısı kadar falan olur :D

Av detayı:
    Mera: Güney İzmir
    Rüzgar: Lodos 2-3 bofor civarı ve yağmurlu
    Kamış : Okuma alumina 2.40 10-40
    Makine : Shimano exage 3000
    Misina: Nippon Ghost 0.24 mono
    Sahte: DUO Terrif Type1 12 cm Pearl chart
    Daha iyileri sizle rastgelsin.

8M8B.jpg ZJUV.jpg 0KHI.jpg F5KR.jpg MM1V.jpg J86Y.jpg

3,466
    102
    Cevap: şuuuuut ve goooooollllllll :)

Sevgili dostum, süper bir av güncesi ve süper bir rapor olmuş.:yahoo:Yaşamış olduğun güzellikleri bizler ile de paylaştığın için emeğine sağlık...Devamın gelmesi dileğiyle rastgele :)

3. fztyasin

Cevap: şuuuuut ve goooooollllllll :)

Çok teşekkür ederim üstadım, o sizin bakışınızın güzelliği. Beğenmenize çok sevindim, inşallah devam raporları da gelecek :)

4. karabatak555

karabatak555 Üye Balıkçı

27 Ekim 2010
    ayvalık
    Cevap: şuuuuut ve goooooollllllll :)

Değerli paylaşımın için teşekkürler.Anlatımında ayrı güzel.Rast gelsin..

5. fztyasin

Cevap: şuuuuut ve goooooollllllll :)

Teşekkür ederim mert abi sizelere de rastgelsin :)

6. fztözkan

fztözkan Üye Balıkçı

İzmir Aydın
    Cevap: şuuuuut ve goooooollllllll :)

ortak tekrar tebrik ederim ama fazlasıyla hakkettin zaten. yalnız benim kaçırdığım balıkların eşkaline çok benziyor senin balıklar, ben yordum sen aldın olmasın?
    ilk tuttuğun büyük balığı karaya aldığın zamanki bakışını unutmuyacağım(araba farı görmüş tavşan gibi veya ilk defa beyaz görmüş zenci:))
    ben kendileriyle daha önce tanıştığım için içimden senide tanıştırmak geldi o an;
    -yasin bu levrek
    -levrek bu yasin
    tanışın,kaynaşın hadi,aile boyuda görüşürsünüz İNŞALLAHHH:))

daha güzel balıklar oltamıza binecek ve güzel raporlar yapacağız inşallah birlikte...

7. fztyasin

Cevap: şuuuuut ve goooooollllllll :)

Allah razı olsun, teşekkür ederim ortağım :) Sen yordun ben yakaladım zaten :) sende bi büyük bi küçük kaçırdın, baktım ki tasmalamada sıkıntın var hemen dedim öğreteyim sana tasma nasıl atılırmış :) sonra çağırdım senin kaçakları tasmayı atıverdim :) Yalnız iyi ki bu avlakta ısrar etmişsin, yoksa yine yokları oynayıp dönecektik :)

8. coşkun nar

coşkun nar Üye Balıkçı

7 Aralık 2014
    Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

yasin kardeşim bu tarihi ölümsüzleştirelim her yıl analım etkinliklikler filan düzenleyelim forumda :D

şaka bi yana sabah fotoları görünce ne kadar mutlu oldum senin adına bilemezsin sabrın sonu selamet şeytanın bacağını kırdın bir defa devamı su gibi gelir inşallah her zamanki gibi yaşadığın heyacanı mükemmel şekilde yansıtmışsın rapora
    levrekte levrekmiş hani maşallah on numara beş yıldız tebrikler kardeşim AlkışAlkışAlkışAlkış

9. fztyasin

Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Çok teşekkür ederim Coşkun hocam valla gündüz gözüne havai fişek atasım gelmedi desem yalan olur :) İnşallah hep birlikte devamını yakalayacağımız avlar yaparız ve yayınlarız :) Beğeni için ayrıca teşekkür ederim, siz böyle benim raporları beğendikçe ben daha da gevezeleşiyorum daha uzun yazmaya başlıyorum :D Sonra ismail abi benim yazılar için ekstra strorage almak zorunda kalacak :)

10. İsmail ESENCAN

İsmail ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    11,450
    10,056
    5,113
    Web Sitesi:
    Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Buda mı gol değil, bu damı gol değil tarzında harika bir av ve harika bir av raporu olmuş, emeğine sağlık kardeşim. Seni ve hemşerimi canı gönülden kutlarım, dilerim böyle güzel avları hep yaparsınız. Afiyet bal şeker olsun.:)

11. amorti35

amorti35 Üye Balıkçı

28 Haziran 2010
    Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Yasin ve Özken kardeşim güzel anlatım olmuş ellerinize sağlık inşallah daha irileride nasip olur:yahoo:

12. berke öztürkmen

berke öztürkmen Üye Balıkçı

23 Aralık 2012

Tebrikler . Rastgelsin.

13. fztyasin

Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Çok teşekkür ederim İsmail abi, yeni transferimiz terrif sağlam golcü çıktı :)

14. fztyasin

Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Çok teşekkür ederim Taşkın abi, hepimizerastgelirinşallah :)

15. fztyasin

Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Çok teşekkür ederim Berke bey, sizlere de rastgelsin :)

16. egenindibi

egenindibi Üye Balıkçı

9 Ocak 2011
    tatlı ve tuzlu su
    Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Cok guzel bir anlatim cok guzel bir macera acilisi yapmissiniz tebriklerimi kabul edin hep boyle rastgelsin insallah

17. nadirsakoglu

nadirsakoglu Üye Balıkçı

12 Ocak 2009
    SIĞACIK
    Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

tebrikler bundan güzeli can sağlığı güzel avların devamını dilerim. golcü arkadaşım

18. iarcay

iarcay Üye Balıkçı

15 Nisan 2014
    mersin
    Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Roman okur gibi okudum yasin kardeşim çok güzel bir anlatım ve süper bir av olmuş. Kendimden de bilirim artık evdekilerin alaycı bakışlarından da kurtulduğun için ayrıca tebrikler. Emeğine sağlık bundan sonrada avlarında başarılar dilerim.

19. fztyasin

Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Çok teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim, hepimize güzel avlar rastgelsin inşallah :)

20. fztyasin

Cevap: Şuuuuut ve goooooollllllll :)

Nadir abi çok teşekkür ederim, yıllarca yedek kulübesinde sabırla sıramı bekledim ve formayı kaptığımda da golü attım çok şükür :)