1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Atçekbalıkavı Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

'SPİN AV RAPORLARI' forumunda Serkan Öztürk tarafından 7 Şubat 2015 tarihinde açılan konu

1. Serkan Öztürk

Merhaba,

30.01.2015 gecesi Levent kardeşimin zorlaması ile saat 21:30 civarı ava çıkmaya karar verdik. Hava 5-7 lodos olması nedeni ile İzmir de Lodosu karşıdan görecek mera düşündük ve ortalama 2 saatlik bir av olacağını düşünerek yola çıktık.

Öncelikle ilk avlağımıza geldik burada su şartları, su az bulanık dalga 70 cm ila 1 mt dolayında idi. Ay durumu dolunaya yakındı. Yarım saatlik denemelerimiz de kemik rengi ve parlak sahtelere öncelik verdik. Silikon denemeleride sonuç vermeyince ikinci avlağımıza geçmeye karar verdik.
    Burada lodostan tam korumalı bir alandı. Su tertemiz ve çok az dalgalı idi. Bu noktada su sığ ve tamamen kayalık bir meraydı. Daha fazla 9 cm civarı sahtelerimiz ile denemeler yaptık. Silikonların çok fazla takılacağını düşünerek kullanmadık. Bu merada da sonuç alamayınca son avlağımıza doğru yola çıktık.

Saat 24.00 'e de çok yaklaşmış Levent Serkan rüzgar çok sert zaten dönmek zorundayız, ben hiç avlanmayayım dedi ve ben takımlarımı hazırlayıp avlağa yaklaştım. Burada ise dalga boyu tahmini 50-60 cm civarı su aşırı bulanık ve hiç ışık kaynağı yoktu. Bu arada ışık kaynağı olan meralarda daha çok levrek yakalama şansım oluyor. Meranın zemini kumluk ve sığ olması nedeniyle küçük gagalı yadi 0-40 cm dalarlı sahteler ile 10 dk. denedikten sonra;

- Levent su aşırı bulanık ve dalgalı balık sahteyi göremiyor olabilir büyük gagalı, büyük boyutlu ve parlak bir sahte kullanmalıyom diyerek,

Daiwa Shoreline shiner 14 cm Burning Sardine sahtemi seçtim ve atşımı yaptım. Sahte tam istediğim gibi 2 yada 3 metrede bir zemini tarayarak geliyordu. İlk atışta sonuç yok. İkinci atışta makina tekledi ve kalama aldı :) Levent aldım dedim ve Levent hemen kepçeye koştu. İyice yorduktan sonra Levent in yardımı ile Levreği kepçeledik ve kenera aldık.

Hepinizin malumu olduğunu düşündüğüm, Yakala & Bırak avcılığının geliştirilmesi ve anaç balıkların salıverilmesinde farkındalıklık yaratacağını düşündüğümüz Meydan Okuma videosuna sıra gelmişti. Dostum Sulh Turgay Karaaslan ın bana 3.5 kg bir kofana ile meydan okumasına karşılık bende 2 kilo gelen güzel göç levreğimi, Mustafa Özbaş, Cenk Gül ve Tolga Kömüş e meydan okuyarak tekrar denize iade ettim.
    Daha sonra tekrar son üç atış diyerek (Bu bende totemdir) Ayrıca yazmayı unutmuşum biraz önce de son üç demiş ve 2 nci de levreğimi aldım. Tekrar atışımı yaptım ve 3 ncü atışta tekrar daha büyük bir levrek sahteme yapıştı ve 5-6 saniyelik bir mücadele sonunda iğneden kurtuldu. Heyacanımız iyice artmış ve 10 dakikada 2 güzel mücadele yaşamıştık. Daha sonraki 7-8 atışta 2 hafif vuruş almış (Muhtemel baraküda olabilir) olmamıza rağmen saat 00:30 olmuş ve yarın işe gideceğimiz için avımızı sonlandırdık.

Kısa avımızdan keyifli ve meydan okumanın karşılığını vermiş olmanın mutluluğu ile bir av güncesinin tamamlayarak dönüş yoluna geçtik.

Saygılarımla,

Serkan Öztürk

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 21 Kasım 2016
  2. fztyasin

fztyasin Üye Balıkçı

5 Şubat 2015
    İZMİR
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakal & Bırak

Serkan Hocam tekrar tebrik ediyorum. Hem av için hem avlak okuma konusundaki tüyolar için hem de yakala bırak için :) Gönlüne göre avlar dilerim

3. ishak BALLICA

ishak BALLICA ÜSTAD ÜSTAD

15 Ekim 2008
    3,466
    102
    İzmir
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakal & Bırak

Serkan ım, paylaşım için teşekkürler abim. :)

4. İsmail ESENCAN

İzmir
    Web Sitesi:
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakal & Bırak

Paylaşım için teşekkürler kardeşim, gecenin bereketi güzel olmuş onca denemelere rağmen güzel ve mutlu sonla sonuçlanmış, canı gönülden kutlarım. Meydan okuma muhabbetine gelince ben daha meydan okumaya hazır değilim, sakın bana meydan okuma :p dermişim.;)

5. İzmirli Kaptan

İzmirli Kaptan Üye Balıkçı

3 Şubat 2015
    Deniz
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

Güzel bilgi paylaşımı, harika av raporu ve hassasiyetiniz için tebrik ederim.

6. kılıc35

kılıc35 Üye Balıkçı

6 Kasım 2008
    EGE
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

Serkan tebrikler.:) meydan okuma ya cevap güzel olmus. Raporunu detaylı anlatımın dan dolayıda kutlarım.

7. egenindibi

egenindibi Üye Balıkçı

9 Ocak 2011
    tatlı ve tuzlu su
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

öncelikle tebrik ederim , avlak tercihi ve hava sartlarına göre suni yem öğretileri içinde ayrıca kutlarım her zaman lazım böyle faydalı bilgiler..saygılarımla

8. Serkan Öztürk

Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

Hepinize teşekkür ederim. Dilim döndüğünce yazmaya çalışıyorum.

9. i.samay

i.samay Üye Balıkçı

10 Temmuz 2009
    236
    EGE
    Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

Tebrikler Serkan üstadım, o balıkları yakalamaktan daha da önemlisi o güzellikleri tekrar suya iade edebilmek. İnşallah her avınız böyle bereketli geçer.

10. Serkan Öztürk

Cevap: Atçek Levrek Meydan Okuma Yakala & Bırak

Teşekkür ederim. Fakat üstad demeyelim hepimiz avcıyız. Benim sizden ne fazlam varki :D