1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Üstadlar Baklava üstü pembe/beyaz dondurma

'İshak BALLICA' forumunda ishak BALLICA tarafından 26 Haziran 2013 tarihinde açılan konu

1. ishak BALLICA

İzmir
    Sevgili arkadaşlar, eşimle beraber arka arkaya yapmış olduğumuz iki kıyı avının yorgunluğunu henüz atmamıştım ki, hemen ertesi günü akşam üstü sevgili dostum Erdal bey'den geceden başlayacak olan bir tekne avı için teklif aldım.

Aklımda hemen tekrar bir av güncesi olmadığı için haliyle hava durumundan haberim olmadığı için,hava nasıl akşam diye sordum doğal olarak.Verdiği cevap aynen şu oldu : Hava tam senin istediğin hava.Deniz papia liman havası yani dedi.Eh bana da böyle güzel bir davete icabet etmekten başkaca bir seçenek kalmamış oldu haliyle.
    Buluşup da yola çıkmamız bayağı bir geç saate kaldı.Zaten bizlerin de öyle bir acelesi, telaşesi de yok zaten.Maksat dost meclisinde hoşça vakit geçirmek.

Yoldan alış veriş amaçlı kısa kısa duraklamalar yaptıktan sonra gün bitip de ertesi güne dönmeden tekne başında aldık soluğu.Ama hazırlıkların yapılması ve her şeyin tamam olarak yola çıkılması bayağı bir geçikti.Zira onu yükle, bunu yükle,aman yemleri de unutmayalım filan derken bayağı bir vakit geçiyor.Hele 50 kiloluk 9,9 luk uzun şaft takma kıç motoru arabadan taşıyıp tekne monte etmek başlı başına bir telaşe.

Bu arada gün bitmiş ve ertesi güne dönmüştü artık.Her şey tas tamam olunca tekneye orantılı olarak oturduk ve başladık yol almaya.Geceyi adeta floresan ampul gibi aydınlatan dolunay da yolculuğumu boyunca bizlere ışık tutuyordu.

Bu av güncemizde tercihimiz gece tavalık kırma mercan almak ve ertesi günü de mercan meralarını ziyaret etmekti.Bunun içinde gelmeden önce yoldan adam başı 50 adet sülünez almıştık.Av güncemiz esnasında hepimiz en altta kurşunun yer aldığı klasik 3 köstekli, takımlar kullandık.İğne tercihimiz ise mustad serisi 496/3 no kısa pala siyah çapraz iğne ve yine mustad serisi 1251/c uzun pala 3 no iğne oldu.
    Av meramıza vardığımız da çapa atmayı tercih etmedik.Zira hava sıfıra yakın bir hava olduğu için tatlı tatlı akış yapmak daha mantıklı geldi.Doğal olarak hemen takımlar hazırlandı ve su ile buluşturuldu.Henüz 3-5 dakika geçmemiştiki ilk vuruşları almaya başladık.Vuruşları yapan gece yemlenen ve adına kırma mercan denen balık türü idi.İlk bir kaç balığı aldıktan sonra tamam dedik.Eğer merayı kaybetmezsek bu balık sabaha kadar çalışır dedik.Nihayetinde de balık sabaha kadar ara ara hep çalıştı.Ve her birimiz bir kaç pişirimlik kırma mercan almayı başardık.

Hava aydınlanmaya 04,39 gibi başladı.Yer değişitirmek ve mercan a gitmek için ortamın bayağı bir aydınlanmasını bekledik.Zira sabaha kadar etrafımıza serilen aylara girmekten çekindik.Ortalık bayağı bir aydınlanınca da kırma mercanları bozulmasın diye bir poşete koyup aynen yanımızda getirdiğimiz buzluklara yerleştirdik.Zira hava çok sıcak olunca bir süre sonra gece tutulan balıklar gevşemeye başlıyor ve bozulma eğilimler gösteriyor.
    Her şey tamam olunca 9,9 Tohatsu ya tam gaz verip zaman kaybetmeden mercan meramıza ulaştık.Hava kalkmadığı için burada da çapa atmamayı tercih edip, akışta avlandık.Baştan vuruşlar zayıf ve nazlıydı.Balık pek verim vermeyince Kaptanımız Erdal kardeşim, uzanmaya ve uyumaya karar verdi.Ve ona daha sonra Ünal kardeşimde katıldı.

Ben ise, av yapmaya devam ettim.Akış esnasında bir meranın üstünden geçerken iyi vuruş alınca hemen arkadaşlar uyandırmak için seslenmdim.Ve çağrıma Ünal kardeşim uydu.Onunla birlikte başladık mercan almaya.Bizler arka arkaya mercanları kaldırırken Erdal kardeşimi ne yaptıysak uyandırıp da ava dahil edemedik.Balıktan fırsat buldulkça ara ara video ve fotoğraf çekimi de yapmaya çalıştık.

Saatlerin ilerlemesi ve sıcağın artık dayanılmaz hale gelmesi sonucu ava son vermeye karar verdik.Yalnız kıyıya dönmeden önce meralarda biraz sırtı çekmeyi yeğledik.Ama bir vuruş alamadık.Sırtı çekerken bir ada kuytusuna yanasıp oradaki billür suyun tadını çıkatmayı da ihmal etmedik.Zira su adeta ısıtılmış ve tekrar geriye konmuş gibi sıcacıktı.
    Bizler bu av güncesinde hoşça vakit geçirdik.Çok daha bereketlisinin tez zamanda sizlere denk gelmesi dileği ile rastgele arkadaşlar.

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 17 Kasım 2016
  2. ishak BALLICA

Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Av güncesinden kısa-kısa kesitlerin yer aldığı Video paylaşımımız...:eek: (alternatif link...)

3. İsmail ESENCAN

İsmail ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    11,450
    10,056
    5,113
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Ekip işi bu olsa gerek İshak ağabeyim, gayet güzel bereketli bir av güncesi olmuş. Başta sen olmak üzere tüm ekip dostlarını canı gönülden kutlarım, afiyet bal şeker olsun.:)

4. nejat

nejat Üye Balıkçı

1 Eylül 2009
    276
    Ege
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Elinize emeğinize sağlık abicim.Emeklilik sana yaramış,yüzündeki gülücükler hiç eksilmesin.Baklavanın üzerine pembe-beyaz çok yakışmış,Ne diyeyim darısı başımıza:crybaby:

5. ersun35

ersun35 Üye Balıkçı

8 Eylül 2010
    167
    Foça
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

İshak abi sizi ve ekibi tebrik ederim. Ellerinize sağlık. Avlarınız daim olsun.Alkış

6. paşalı

paşalı Üye Balıkçı

23 Ocak 2009
    634
    Deniz
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Kutlarım kardeşim ekibini ve seni güzel ve zevkli bir gün emeğine sağlık.

7. Kader ESENCAN

Kader ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    1,939
    2,067
    113
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Emekliliğin başlangıcı mükemmel oldu İshak bey, bir hafta da 3. konu paylaşımı, gerçekten harikasınız. Paylaşım için teşekkürler, afiyet olsun.

8. Yusuf SAVAŞ

Yusuf SAVAŞ Gold Üye Gold Üye

29 Kasım 2008
    800
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Sevgili üstadım başlık çok güzel olmuş fakat kaymaklı olmuş eline sağlık saygılar.

9. ishak BALLICA

Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Sevgili Nejat'ım itiraf etmeliyim ki bu pembe/beyaz tabiri Çeşme de her daim bizleri misafir eden Sevgili Ertaç bey in tabiri.O mercan gelince onlara pembe /beyaz ım diye seslenir.Zira Ege nin mercanları Akdeniz e göre daha açık renklidir.Akdeniz de çıkanlar ise hem form olarak farklıdır.Hem de renkeri daha kırmızıdır.Dolayısı ile sabah suyunda denk gelen bu güzeller gece avının üstüne dondurmam kaymak gibi geldi bizlere.:bleh1:
    Sevgili Ersun, daha sizlere denk gelsin kardeşim.

10. ishak BALLICA

Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Sevgili Üstadım, yorumun ve güzel sözlerin için teşekkürler.

11. ishak BALLICA

Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Sevgili Kader kardeşim, biliyorsun kaç haftadan beri evde çakılı kalmıştım.:crybaby:Üç gün arka arkaya çıkılan bu kısa kaçamaklara bana uzun süre yeter de artar bile.Emin ol, ne stres kaldı.Nede sıkıntı.Deniz hepsini aldı götürdü.:yahoo:
    Sevgili Yusuf, balıkları akış esnasında bir meradan geçerken denk geldi.Boyları çok iri olmasa dahi yine de kabul edilebilir ölçüdeidi.İnşallah senin avatar resmindeki kallavilerin de denk gelmesi dileği ile yorumun için teşekkürler kardeşim.:eek:

12. AŞKIN

Süpersiniz Ishak abim tebrikler.AlkışAlkışAlkışAlkışAlkışAlkış

13. ishak BALLICA

Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Kardeşim benim içimdeki kurtlar büyümüş,büyümüş anokonda gibi olmuştu.:bleh1:Çok şükür hepsini denize attım geldim.:lol:Darası senin başına kardeşim.:eek:

14. Necati AKKOÇ

Necati AKKOÇ Gold Üye Gold Üye

20 Kasım 2008
    1,024
    EGE
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

İshak abi sizi ve ekibi tebrik ederimAlkışAlkış

15. Ayşe HARUPÇU

Ayşe HARUPÇU Üye Balıkçı

21 Ekim 2009
    3,229
    izmir geneli
    Cevap: Baklava üstü pembe/beyaz dondurma ...)

Sevgili Üstadım,harika bir av güncesi yaşamışsınız,pembe beyazlar çok güzel görünüyor hepinizi tek tek kutlarım.AlkışAlkışAlkış
    Avlarınız daim olması dileğimle,paylaşım için teşekkür ederim...