1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Üstadlar Süpriz bir hafta sonu

'İshak BALLICA' forumunda ishak BALLICA tarafından 13 Ocak 2013 tarihinde açılan konu

1. ishak BALLICA

İzmir
    Değerli dostlar, yaklaşık 10-15 günden beri hava genelde İzmir ve yöresi için sürekli lodos ve yağmuru yaşamakta.Arada bir ya da 2 günlüğüne hava Poyraz!a dönse bile hemen arkasından tekrardan Lodos!a dönmekte ve akabinde de yağmur gelmekte.

Bu sene Levrek yönünden Poyraz' lı günleri yakalasam dahi pek verim alamadım.Şahsıma gelen bir kaç tane ispendeği de zaten sorgusuz sualsiz hep suya iade etmiştim.Sözün özü balık açısından oldukça verimsiz bir dönemdeyim.

Senelerin alışkanlığı olsa gerek, balığa gitsem de, gitmesem de mutlaka her gün periyodik olarak hava tahmin sitelerine bakarım.Nitekim geçtiğimiz Cuma günü devlet meteroloji işlerinin sitesine baktığım da, bu hafta sonu Pazar günü Lodosun bir günlüğüne ara vereceğini ve havanın zayıf da olsa kuzeyli yönlere döneceği tahmin verisi dikkatimi çekmişti.Kendi kendime ne alaka da demiştim.Günlerce hep lodos ve yağmur,sonra da bir günlüğüne tıs bir hava.

Neyse lafı uzatmayayım, arada kalan bu bir günlük sakin hava Sevgili dostum Erdal bey'inde dikkatini çekmiş olacak ki,Cumartesi akşamı beni cepden aradı.Yarın balığa var mısın diye.Bana gelen bu daveti tabi ki de hiç tereddüt etmeden kabul ettim.Ve hemen plan yapıldı doğal olarak.

Pazar günü sabah 03,30 gibi, sağolsun beni geldi aldı ve düştük yollara.İlk uğrak yeri doğal olarak yemci dükkanları oldu.Olmasına oldu da, tam bir hayal kırıklığı yaşadık.Başladık, dükkan dükkan yemcileri gezmeye.Yok Allah yok.Hiç birinde taze sülünez yok.Hepsinde de kim bilir kaç gün bekleyip de, satılamayan ve daha sonra da dondurularak bu gibi kıt günler için saklanan sülünezler var.Hem de fırsat bu fırsat ateş pahası.

Hem biz, hem bir çok diğer ekipler, yana döne yem arayışı içindeler.Yemci dükkanları önünde karşılaştığımız tanıdığımız, tanımadığımız arkadaşlara, şuraya baktın mı? Bura ya sordun mu diye hemen ayak üstü fikir alışverişinde bulunuyoruz.Nerdeyse, ümidi kesip eve döneceğiz, veya dondurulmuş bu sülünez paketlerinden alacağız.Neyse balığa gitme arzu ve isteği ağır bastı ve dondurulmuş sülünezlerden ve az bir miktarda teke/çim çim vs alarak başladık yol almaya.Ama her ikimizde durumdan memnuniyetsizlik had safhada.

Yolda biz Amatör balıkçı camiasının uğrak yeri olan bir unlu mamuller/kahvaltı salonuna uğrayarak acelece, bir şeyler atıştırdık.Buradan çıkışta ise İzmabder başkanı sevgili dostum Ramazan İSKEÇELİ ile karşılaştık ve hemen ayak üstü sohbet ederek, birbirimize rastgele diyerek ayrıldık.

Tekne başına varır varmaz hiç vakit kaybetmeden hemen eşyaları tekneye yüklemeye başladık.Bu arada ben bir yandan havayı koklamaya ve açıkları gözlemlemeye çalışıyorum.Hava hiç de İzmir İç körfez veya dış körfez gibi mutedil değil.Bu taraflar sanırım tüm gece 3-5 yıldız/ karayel esmiş gibi.Denizin üstü kapkaranlık.Ay zaten yok.Yani ortalık külliyen zifiri karanlık.
    Hazırlıklar bitince , kazasız belasız diyerek başladık yol almaya.Saat 06,00 gibi filan.Ertaç hocam, o yaşta kalın gözlükleri ile adeta mum ışığında dantel örmeye çalışır gibi, bizi kazasız belasız av yapacağımız meraya ulaştırmaya çalışıyor.İrili ufaklı tüm ticari tekneler adeta Çin seddi gibi her yeri ağ ile kaplamışlar.En büyük korkumuz yüzey ağları tabi ki.Üzerlerinde çakar olması gerekirken, ne yazık ki bir çok ticarinin bunu ihmal ettiğini sanırım tekrardan söylemeye gerek yok.
    İlk durağımız her zamanki gibi 39 metreler oldu.Bu derinlikteki meramız genelde güneşin ilk ışıklarına kadar hep kırma mercan verir.Hiç bir şey yapmayıp, burada takılınsa, mutlaka tavalıklar alınır.Ve, başlıyoruz tek tük nasiplerimizi almaya.Arada tek tük karagözlerde geliyor .Erta. hocam a burada bir de çupra denk geldi.Ama o benim aşık olduğum Al Yanaklı/kalın dudaklı dilberlerden değil.Takımlarımız hepimin de aynı.En alllat kurşunun yer aldığı ,klasik 3 lü takım.
    Burada bayağı bir oyalandıktan sonra, başka bir mera denemeye karar veriyoruz.Ve çapayı tekne içine alıp, başlıyoruz yol almaya.hava maşallah yerinde yine.Hava kalacak kalmasına da, kimbilir kaçta kalacak.İşin ilginçi hava bir yönden esmeye çalışıyor, deniz ise başka yöne akmaya çalışıyor.Velhasıl, biz balıkçıların sevmediği dandik dübelek bir hava.Akıntı ters yani.
    Ve saat 09,00 gibi ava ara verip, bir ara bir şeyler atıştırıyoruz.Ve daha sonra bir kez daha yer değiştiriyoruz.Sırf biz değil tabiki.Etrafı gözlemliyorum da,adeta tüm tekneler seyir halinde.Balığın yeme basma arzusu istenilen kalitede olmadığından, hemen hemen herkes bir arayış içinde.Birbirimizin yanından geçerken selmlaşıyor ve var mı bir şeyler diye bir birimize soruyoruz.Herkesin cevabı aşağı yukarı aynı.Eh işte...
    Ertaç hocam'a iyice bıkkınlık geldi ve kasnağını toplayıp, geçti kamaraya istirahate.Maşallah 5 dakika geçmeden de tatlı bir uykuya daldı.Erdal kardeşim ve bende bu arada takımları tekrar tekrar kontrol ediyor ve ufaklar tarafından tırtıklanan yemleri tazeleyip tazeleyip, yine dibe indiriyoruz.Gelen vuruşlar zayıf ve bunların içinden de sağlam vuruşa denk gelip balık almak zor.Gerçi adam başı bir pişirimlik bir şeyler aldık almasına da, arzu edilen o canım pembe beyazlar çok seyrek.

Bu arada saat de, 10,30 gibi filan olsa gerek.Hava iyiden iyiye sakinlemeye başladı.Erdal ile karar verip çapayı almaya ve akış yapmaya karar verdik.Biz çapayı toplayıp, akışa yapacağımız meraya gidinceye kadar hava bayağı bir kaldı.Adeta sıfır havaya döndü.

Ve akış esnasında sabahın ilk saatlerinden beri beklenen Ege nin canım pembe/beyazları yüzünü göstermeye başladı.Başladık ara ara birer birer almaya.Ha, boyları kallavi denilecek cinsden değil, ama, yine de kabul edilebilir ölçüde.Bizim neşeli seslerimize Ertaç kaptanım da uyandı ve o da bizlere katıldı.Ve akış esnasında bu defa nasıl bir meradan geçiyor isek, mubarek hanos tarlası.Üçer üçer geliyor.İşe yarayanlar alınıyor.İşe yaramayacak kadar küçük boyda olanlar, hava keseleri patlatılarak suya edilmeye başlandı.Bu arada çabuk dalamayanlar ne yazıkı ki, martılara yemek oldular.
    Derken, saat yaklaşık olarak öğle 12,00 civarı olunca da Allah bereket versin diyerek toplanarak başladık dönüş yoluna.Sözün özü, ömür yaprağından bir gün daha kopardığımız, dost meclisinde geçen tatlı bir av güncesi daha yaşamış olduk.Daha bereketlisinin dostlarınız ile birlikte sizlere denk gelmesi, dileği ile rastgele...

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 17 Kasım 2016
  2. mazhar üzümcü

mazhar üzümcü Gold Üye Gold Üye

23 Mart 2010
    206
    ege kıyıları

sevgili ishak
    gerçekten hava çok güzeldi ve çok isabetli bir şekilde tahminde bulunup planı yapmışsınız.önemli olan balık avı yapabilme iradesini ortaya koyabilmek ve tekneden av yapabilme nin güzelliğini tadabilmek.hem hava tahmini ve planı hemde tavalıklar için tebrik ediyorum sevgiler saygılar.

3. Ayşe HARUPÇU

Ayşe HARUPÇU Üye Balıkçı

21 Ekim 2009
    3,229
    izmir geneli
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Üstadım,her zaman ki gibi harika bir rapor yazmışsın,emeğine sağlık...AlkışAlkış
    Ava gelince,gayet güzel av yapmış,nasibinizi almışsınız,afiyet şeker olsun.Tüm ekibi kutlarım...AlkışAlkış
    Avlarınız daim olması dileğimle,paylaşım için teşekkür ederim...

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 13 Ocak 2013
  4. azzgr

azzgr Üye Balıkçı

25 Kasım 2010
    107
    karaburun-mordoğan
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sayın üstadım çok güzel havada çok güzel av ve canlı taptaze balıklar afiyet bal şeker olsun.Tebrik ederim.

5. Yusuf SAVAŞ

Yusuf SAVAŞ Gold Üye Gold Üye

29 Kasım 2008
    800
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Canım abim kırmızıların yakışıklı fakat sen kırmızılardan daha yakışıklısın elinize emeğinize sağlık.

6. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili hocam, yorumun ve güzel temennilerin için can ı yürekten teşekkürler.Hiç akılda yokken, birden karar verdim ve çıktım balığa.Hazır evden izinli iken de dönüşte hemen eve dönmeyip Balıklıova nın kalamarlarının da tadına bakmadan edemedik yani.Gerçi Erdal kardeşim, hazır masaya oturmuşken şöyle 35 lik Tekirdağ yoluna uzanalım dedi, ama kabul etmedim.En güzeli bu defalık bir şişe Efes harabelerine uğrayalım ve dönelim dedim.

[​IMG]

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 14 Ocak 2013
  7. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Ayşe ablacığım yorumun ve güzel temennilerin için teşekkürler.Gelir gelmez hemen acele sudan geçirdim ve bir miktarını da fırında yaptım.

Taze balığın lezzeti bambaşka oluyor:)

[​IMG]

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 14 Ocak 2013
  8. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Aziz kardeşim, dahasının sizlere denk gelmesi dileği ile, yorumun için teşekkürler.:)

Yusuf'um, bilirim sen de seversin kırmızıları.;)İnşallah tez zamanda dahasının sizlere denk gelmesi dileği ile rastgele kardeşim.

9. Gürdeniz

Gürdeniz Gold Üye Gold Üye

12 Ekim 2009
    Ege Bölgesi
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

İshak kardeşim bu mükemmel raporun için emeklerine sağlık.Alkış
    Pazar günü havada güzeldi,avınızda mükemmel olmuş .
    Tebrikler.Alkış

10. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Gürdeniz abim, yorumun için teşekkürler.Bu arada Video paylaşım işini bitirdim ve konu başlığına ekledim.İnşallah seyredeğer kalitede görüntüler ortaya çıkmıştır.

[DM]xwqp9f_balyk-avy-videosu-0052-ishak-ballica_sport#.UPPKcORg_Ss[/DM]​

11. Aşkın Erdem

Aşkın Erdem Üye Balıkçı

9 Haziran 2011
    Ege
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Tebrikler çok güzel bir av ve çok güzel bir rapor olmuş paylaşım için sağolun ,video ve fotoğrafları çekmek için emek sarfetmişsiniz elinize sağlık. Rastgele,

12. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Aşkın bey, yorumunuz ve övgü dolu sözleriniz için teşekkürler.Kardeşim, ben ve ekip arkadaşlarım fırsat buldukça anında organize olup balığa çıkmayı çok seviyoruz.Önemli olan dost meclisinde hoşa vakit geçirmek.Haa, bunun yanında bir kaç balık olursa tabi ki de aliyül alaı oluyor.Tıbki,ekmek kadayıfı üstü kaymak gibi ...:p

Bu ve buna benzer raporlarımda taa,2006 yılından beri hep o güzel ortamı yansıtmaya çalışıyorum.Siz dostlarım için seyretmeye değer görüntüler ortaya çıkmış ise ne mutlu bana.

Tez zamanda gönlünüze göre avların denk gelmesi dileği ile rastgele..:)

13. İsmail ESENCAN

İsmail ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    11,450
    10,056
    5,113
    Web Sitesi:
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili abim, yine güzel bir av güncesi ve yine güzel örnek teşkil edecek bir rapor.Sizin nezdinizde tüm ekibi canı gönülden kutlar, aynı güzellikte av ve raporlarınızın devamını dilerim.

Her daim gönlünüzdeki avları yapabilmeniz dileğiyle, rastgelsin.:)

14. cans

cans Üye Balıkçı

11 Kasım 2012
    Karaburun
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

İshak abi çok güzel ve keyifli bir av raporu olmuş inşallah bizede nasip olur böyle keyifli avlar

15. Hayri Karaca

Hayri Karaca Üye Balıkçı

31 Mayıs 2012
    163
    Güney Ege
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

En güzel balık taze balık.. Tavayı kokutmuşsunuz. afiyet olsun.. Rasgelsin...

16. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Ayşe ablacığım tesbitlerinize aynen katılıyorum.Özellikle kıyı avlarında verim almak oldukça zorlandı.Ama olsun ...:rolleyes:Önemli olan sevdiklerimiz ile birlikte hep beraber elde olta ile beklemek bile güzel.Zira çok şükür sağlık ve sıhhatimiz müsait ve bunu yapabiliyoruz.

Muzaffer üstadımı ve seni her daim tebrik ve takdir etmişimdir.Zor olanı siz ekip olarak her daim başarırsınız..;)

17. Ferit ERTÖZ

Ferit ERTÖZ Gold Üye Gold Üye

7 Nisan 2010
    800
    FOÇA-MORDOĞAN
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Al Yanaklı / Kalın dudaklıların seni ne kadar sevdiğini ve seninde onları ne kadar sevdiğini hepimiz biliriz İshak abim :)

Fakat artık kırmızılarında o sevgililerin yanına geldiğini gördük :)

Tüm ekibi tebrik ederim :)

Rastgele...

18. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili İsmail kardeşim, yorumun ve güzel sözlerin için can ı yürekten teşekkürler.Cümlemize daha güzellerinin denk gelmesi dileği ile rastgele kardeşim.:)

19. ishak BALLICA

Cevap: Süpriz bir hafta sonu

Sevgili Can, gönüller bir olduktan sonra ve ekip sağlam olunca emin ol bu veya bundan çok ama çok daha güzel avların denk geleceğine eminim.:)

20. bayramkaptan

bayramkaptan Üye Balıkçı

31 Aralık 2012
    ALİAĞA
    Cevap: Süpriz bir hafta sonu

bu güzel sunumunuz için teşekkürler elinize sağlık