1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.

Üstadlar İlle de kırmızı

'İshak BALLICA' forumunda ishak BALLICA tarafından 16 Aralık 2012 tarihinde açılan konu

1. ishak BALLICA

İzmir
    Sevgili dostlar, bu yılın senelik izin hakkımdan kalan son 10 günü kullanmak için izine çıktım.İzinde iken, Ufak tefek ihmal edilmiş bir kaç tamirat tadilat işleri dışında,pek bir şey de yaptığım söylenemez.Emekliliğe hazırlanan biri olarak, boş gezenin boş kalfası moduna kendimi hazırlamaktayım yani.hehe

Dün evdeyken, cep telefonum çaldı.Baktım, değerli kardeşim Mazhar bey.Üstadım ne yapıyorsun diyor.Haydi işin yoksa, gel bir yerlerde birer bardak çay içelim.Belki daha sonra çarşı filan yaparız,malzemeciye filan uğrarız dedi.Hemen kabul ettim ve bir süre sonra buluştuk ve daha sonra da soluğu malzemeci dükkanında aldık.

Hani öyle hemen hemen acil ihtiyaç filan her ikimizde de yok.Dostlar alış veriş de görsün misali.:)İzmir/Kemeraltı çarşısındaki Çağlar Av dayız.Ve ha bre bakınıp duruyoruz.Ve bir yandan da yine alacak bir şeyler buluyoruz tabi ki.:)

Orada iken bir ara Cepden av partnerlerimden Sevgili dostum Erdal bey ile görüştüm.Yapılacak bir kaç işi gereği İzmir/Çeşme deki yazlıklarında imiş.İşin yoksa haydi yarın öğle gibi atla gel.Bir akşam suyu yapar ve beraber döneriz dedi.
    Eve geldikten sonra durumumu halledip, ertesi gün bastım gittim Çeşme ye.
    Yalnız bu defa bende plan proje başka idi.:hypno2:Bu defa hem Erdal Bey'i hemde Sevgili büyüğüm Ertaç hocamı kandırıp azıcık antin-küntin bir şeyler yapmayı planlıyordum.:giveup:Tamam , ne mutlu bizlere ki her zaman tavalık bir şeyler denk getirebiliyoruz.;)

Peki, bizler ne zaman iri balığa hitap edeceğiz.Bunun zamanı ve süresi ne diye , dün gece ha bre takım taklavat planlayıp, hazırlık yaptım.Ve oraya varınca da kafamdaki düşünceyi açıkladım ve ne mutlu bana ki dostlarımdan destek gördüm.:)

Evet, bu defa tavalık peşinde değil, trofe balık peşinde dolanacaktık.Gelgelelim bunu yapmak için, benim av yaptığım yörede pek fazla seçenek yok.:no:İnişli çıkışlı taşlık,kayalık zemin pek yok.:crybaby:Bir, bilemedin 2 yer var ve oldukça uzakta kalıyorlar..Genelde hep eriştelik veya kırmalık yerler.

Neyse lafı uzatmıyayım.Öğleden sonra hemen yola çıktık.Ve yaklaşık 20-25 metrelerde çapa atmadan, akışa kalarak oltaları su ile buluştırduk.Ertaç hocam, kalamar takımı indirdi.Bizlerde normal takım.Amaç canlı ile dip sırtı için, balık tutmak. :rolleyes:
    Vakit ne sabah suyu, ne de akşam suyu olduğu için balık nazlı.Vuruşlar zayıf.Orada yaklaşık olarak, yarım saatden fazla oyalandık.2 adet canlı sırtı için balık aldık.Teknede livar olmadığı için balıkları büyükçe bir kovaya koyduk.Amaç su içinde dursunlar ve canlı kalabilsinler.Kalamar takımından ise hiç ses yok.Ertaç hocam mırıldanıyor.:giveup:Canım bu saatte pek olmaz ki.Az biraz akşam suyuna dönse , bak o zaman olur bir şeyler diyor.

Takımları toplayıp, sırtı yapacağımız yere gitmeden önce bana, oldukça uzun bir zamandan beri sarılıp, kucaklaşamadığımız kıpkırmızı bir misafir denk geldi.Canım kırmızıyı çıkarttıktan sonra onunla bayağı bir dertleştik.Daha doğrusu o hırk, huruk diye sesler çıkardı, eh bende dinledim.:p

Kovanın içindeki suyu 5 dakika da bir değiştire değiştire başladık canlı balık ile dip sırtısı yapacağımız mekan doğru yollanmaya.Mesafe bayağı uzun.Yolda da motorun sesinde birbirimiz duyabildiğimiz kadarı ile az anlayıp, az anlamış gibi kafa sallayıp, dudak okumaya çalışarak mekana doğru ilerliyoruz.:pYaklaştıkça hevesimiz sönmeye başladı.:rolleyes:

Zira gördüğümüz manzara bizleri kahretti.:( Tam sırtı yapacağımız yere ağ döşeniyordu. :crybaby: Siz deyin 3-4, ben diyeyim belki 6-7 posta.Bizlerde süngü düştü haliyle.:no:Zira bu civarda 30 metrelerden başlayıp da 60 metreler doğru inen başkaca bir yer yok ki.Acaba sağından mı geçsek...?Yok..Yok...:rolleyes:Solundan geçsek , ağa takılmadan iş görebiliriz mi diye düşünüyoruz.Yok..Aklı işi değil.:rolleyes:Ağın başı da, sonuda belli, değil.Kabakların arası çok açık.Büyük ihtimal ile 10 posta filan var.

Olmadı...:no:Olamadı daha doğrusu.:crybaby:Hep derim ya...;)Taş yerinde ağırdır diye.Bizim bu taraflarda bu işi yapmak çok zor.Ha bu arada kendimi de suçluyorum.Ulan keşke arkadaşlara gaz vermeseydim.Keşke boşu boşuna 1 - 1,5 sat geçirmeseydik.Gün dediğin ne ki.. ?Saat 5 olunca hemen hava kararıyor.

Neyse, başladık kös kös dönüş yoluna.Yolumuz uzun.Hani olmaz ya...Biz yine de olmadık mekanlarda sırtımız salıyoruz.Oldukça rölantide giderek yine de şansımız arıyoruz.Bu arada vakit de bayağı bu antin-küntün işler ile geçti gitti.:pBenim Kovada bir kırlangıçtan başka da bir şey yok.:crybaby:

Velhasıl bu sevdayı/merakı bir sonraki tura bırakarak yaklaşık 35 metrelerde çapa attık ve başladık olta atmaya.Ha bu arada tüm gün ara ara sağanak yapan karayel susmuş; yerini keşişlemeye bırakmıştı.Ve yavaş yavaş da gün geceye kavuşmak üzereydi.
    Allahtan her birimiz, tavaları kokutacak kadar kırmızılardan almayı başardık.Havanın kararması ile de soğuk iyice artınca, dayanamadım ve ortaya attım bir öneri.Arkadaşlar, haydi bu defalık bu kadar yetsin.Daha fazla üşümenin anlamı yok dedim.:eek:Meğer onlarda dönmek için bahane arıyorlarmış demek.:)Soğuktan büzüşmüş ıslak ellerimizle acelece oltaları topladık ve saat 18.00 gibi barınağa sağ salim vardık çok şükür.

1166 eklentisini görüntüle 1167 eklentisini görüntüle 1168 eklentisini görüntüle 1169 eklentisini görüntüle 1170 eklentisini görüntüle

En son bir moderatör tarafından düzenlenmiş: 8 Kasım 2016
  2. turgay karpak

turgay karpak Üye Balıkçı

7 Aralık 2011
    Cevap: İlle de kırmızı...

güzel av olmuş emeğinize sağlık

3. Kader ESENCAN

Kader ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    1,939
    2,067
    113
    Cevap: İlle de kırmızı...

Nasip işte, ağcılar olmasa belki de güzel bir belki bir kaç tane trofe yakalamak nasip olacaktı İshak bey, güzel olan en azından tavayı kokutacak bir akşam yemeği ziyafeti çekecek kadar av yapabilmiş olmanız, paylaşım için teşekkürler afiyet olsun.

4. ishak BALLICA

Cevap: İlle de kırmızı...

Sevgili Turgay daha bereketlisinin szilere denk gelmesi dileği ile rastgele kardeşim.
    Sevgili kardeşim, nasip den öteye hiç bir şey olmuyor.Her şeyin hayırlısı demekten başka yapacak bir şey yok.:)

Ağcılar da zaten işi biliyor.Neresi taş, neresi balık yapar diye.;)Haklı olarak ta oralara ağ döküyorlar.

Dün yorgun olduğumdan balıkları hiç ellemeden buzdolabına koydum.Şimdi temizleyip, akşama da götüreceğiz inşallah.:p

5. mazhar üzümcü

mazhar üzümcü Gold Üye Gold Üye

23 Mart 2010
    206
    ege kıyıları

isak üstadım

bu güzel rapor için kutluyorum.üzüntü ve şikayetinede yürekten katılıyorum. ekmek parası söylemleri ile denizi, yakın uzak derin, sığ demeden talan edenlere bu devlet birşeyler düşünmeli artık . çocuklarımız böyle giderse balıkları resimlerde görebilecekler sadece saygılar sevgiler.

6. nejat

nejat Üye Balıkçı

1 Eylül 2009
    276
    Ege
    Cevap: İlle de kırmızı...

AlkışAlkışYine harika bir anlatım, güzel bir av güncesi, teşekkürler abicim.Afiyet bal şeker olsun.:):)

7. İsmail ESENCAN

İsmail ESENCAN Admin Admin

19 Eylül 2008
    11,450
    10,056
    5,113
    Cevap: İlle de kırmızı...

Sevgili abim, bütün olumsuzluk ( Ağcılara ) rağmen, yinede güzel bir av güncesi yaşamışsınız.Hikaye tadında bir anlatımla da, sitemizi süslemişsiniz, emeğinize yüreğinize sağlık.;)

Her daim gönlünüzdeki avları yapabilmeniz dileğiyle rastgelsin, afiyet bal şeker olsun.:)

8. ishak BALLICA

Cevap: İlle de kırmızı...

Mazhar hocam, yorumun için teşekkürler.Ağcılar ile alakalı olan fikirlerine gelince katılmamak mümkün değil tabi ki.

Ama bizlerin bu hususta yapacak bir şeyimiz yok ne yazık ki...:no:

9. ishak BALLICA

Cevap: İlle de kırmızı...

Nejat ım aslında zaman dilimi olarak tam Levreğin zamanı bir süreçteyiz.Gel gelelim havanın lodoslu olması benim av yaptığım yöreye yaramıyor.:rolleyes:O yüzden fırsat buldukça bu aralar tekne avı yapmaya çalışıyorum.

İnşallah önümüzdeki hafta güzel levrek avları denk gelmesi dileği ile rastgele kardeşim.

[​IMG]

10. ishak BALLICA

Cevap: İlle de kırmızı...

Bu güzel ortamı var ederek bizlerin bir araya gelmemize vesile olan Sevgili kardeşim, yorumun için teşekkürler.:)

Benim yaptığım av güncesi içinde yaşadıklarımı yalın bir dille anlatmak.Konuyu okuyan değerli üyelerimize ,içinde bulundukları ortamdan bir nebze dahi olsa çekip alıp yaşanan onca güzel anlara ortak edebildiysem ne mutlu bana.:)

11. Gürdeniz

Gürdeniz Gold Üye Gold Üye

12 Ekim 2009
    Ege Bölgesi
    Cevap: İlle de kırmızı...

Bu güzelim raporun için emeğine sağlık İshak kardeşim.Teşekkürler.

12. hüseyinsavacı

634
    Deniz
    Cevap: İlle de kırmızı...

İshakcım balık azda olsa o havayı almak o nüansın içine girmek yinede güzel.Paylaşımdan dolayı teşekkürler.

14. rauf

rauf ÜSTAD ÜSTAD

28 Ağustos 2009
    442
    Alanya
    Cevap: İlle de kırmızı...

İshak kardeşim cok güzel vakit gecirip iyi ve kalite balıklar almışsınız tebrik eder böyle güzel avlarının devamını dilerim sevgili dostlarınada cok selamlar.

15. ishak BALLICA

Cevap: İlle de kırmızı...

Sevgili arkadaşlar, yorumlarınız ve güzel sözleriniz için teşekkürler..:)

16. ishak BALLICA

Cevap: İlle de kırmızı...

Rauf abim, tez zamanda daha güzelinin sizlere denk gelmsi dileği ile yorumun için teşekkürler.

Üstadım, bu hafta gelecek olan, ya da geleceği söylenen poyraz öncesi tatlı bir kaçamak oldu diyebilirim.Esas enerjimi, levrek lere saklıyorum...:)

17. sakkucuk

sakkucuk Üye Balıkçı

19 Kasım 2011
    İskenderun, Samandağ
    Cevap: İlle de kırmızı...

Az olmuş ama öz olmuş. Ellerinize sağlık.

18. Necati AKKOÇ

Necati AKKOÇ Gold Üye Gold Üye

20 Kasım 2008
    1,024
    EGE
    Cevap: İlle de kırmızı...

İshak abi güzel av olmuş emeğinize sağlık

19. Ayşe HARUPÇU

Ayşe HARUPÇU Üye Balıkçı

21 Ekim 2009
    3,229
    izmir geneli
    Cevap: İlle de kırmızı...

İshak kardeşim,her şeye rağmen güzel bir av güncesi yaşamış,tavalık balığı almışsınız,tüm ekibi kutlarım...AlkışAlkışAlkış
    Bundan sonra ki avlarınız bereketli geçmesi dileğimle,paylaşım için teşekkür ederim...

20. Ferit ERTÖZ

Ferit ERTÖZ Gold Üye Gold Üye

7 Nisan 2010
    800
    FOÇA-MORDOĞAN
    Cevap: İlle de kırmızı...

İshak abim yine muhteşem anlatımlı güzel bir av yaşamışsınız:)

Tebrikler ve daim olsun :)